Tuesday 28 March 2023

New Obsession~~

 

Bukan Malaikat 

atau 

The Evil Angel 


My new obsession unlock. baru-baru ni (takdelah baru sangat) aku dok tengok drama LOVE AND REDEMPTION. 

Best oh drama tu. 

Padahal aku bukan minat sangat tengok dra-cin pasal his-story his-story ni. tapi sebab banyak nau orang rekomen kat dunia oren kan, aku pon tengok lah.

wallah. memang best. 

memang kene ngan jiwa aku lah, kata orang. 

hero dia kuat gile, tapi pon baik gila. suka korbankan diri untuk orang lain. yang penting, apa pon situasi, tetap encemmm~~ Wakakaka~~




keenceman Cheng Yi πŸ™ˆπŸ™ˆ


Disebabkan obsesi aku berubah, maka hero drama aku pon berubah. Hahaha~~

Saja aku nak buat cerita yang Cheng Yi jadi heronya. disebabkan aku cannot brain nama yang akan buatkan hero aku ni nanti bertambah tamban encemmm, aku pon letak je lah nama asal. 

asal boleh. hahahaha~~


So, cite ni nanti pasal polis-polis kot. hahaha~~   

#sis cuba.

polis yang berpangkat inspektor, garang gile waktu kerja. tapi comel macam adeq2 je bila sembang dengan member baik dia. 

Eh, apa aku ngarut ni? hahaha~~


tapi biasalah, aku mana boleh buat watak hero aku tak menderita.. 😈😈😈


So, basically Cheng Yi (dalam cite aku lah!) ni, anak terbuang. family dia buang dia. 

kenapa family dia buang dia, kena lah baca nanti.. 😜😜😜

tapi family member dia yang kutip dia lepas tu.. 

tapi, disebabkan kes yang dia kena handle nanti, dia perlu berhadapan dengan family asal dia. 

macam mana tu? family dia nak terima dia ke? 


errrkkk? 😡😡😡


Tapi setakat ni, aku obses skit dengan cite ni, sebab aku rasa ciannnnnn sangat dengan Cheng Yi ni.. 



Inspektor Cheng Yi, 28


Umur 28 tapi kena hadap perangai sorang-sorang dalam family asal dia (kalau helok takpa jugak. ni semua macam setan! tak padan dengan kaya!) 

mana nak layan anak-anak buah dia kat balai, lagi handle kes-kes dia. 

pening-pening. 😱😱

tapi apa-apa pon hero aku ni maintain cool.. πŸ™ˆπŸ™ˆ


ok- ok.. aku spill siapa yang sentiasa sokong hero aku ni..


Tara~~~ 

Ci encem yang menggegarkan iman aku~~~ 😝😝😝



Ji Chang Wook as Doktor Jin Hongde, 37


Dia aku jadikan doktor bujang terlajak.. hahahaa~~ 

takda lah terlajak sangat, cuma tunggu mambang tak datang-datang je.. 😝😝😝

so, dia ni lah yang sentiasa sokong Ayie aka Cheng Yi, hero aku. 

Ayie tu nama Cheng Yi  yang dimelayukan. Wakaka~~ 

(Sekali, sama dengan nama bos laki aku dah!! dia panggil bos dia, BOS AYIE.)


Cuma tulah, sampai sekarang aku masih berfikir-fikir tajuk yang sesuai.


Bukan Malaikat

The Evil Angel

......

πŸ™πŸ™πŸ™


oklah. tu je kot yang aku nak bebel.. hahahaha~~


ADIOS!




Ada masa, nak repeat lagi dra-cin ni. 

kisah setan yang baik tapi tersakiti sebab dia setan

hahahaha~~


No comments:

Post a Comment