Tuesday 10 November 2015

ENGINEER ITU...

Engineer.

Dengar macam best, macam gempakkan. Tapi hakikatnya sangatlah perit. Kau ingat senang nak jadi engineer ni kalau hati tak kental? Kalau kau nampak duit jer, memang xde apelah yang kau dapat. Kau hanya dapat duit macam yang kau nak je. Bile rase gaji sikit je, lompat kerja lain. Akhirnya, apa yang kau dapat.

Nothing!!

Langsung takde kepuasan. Penat je kau belajar tonggang terbalik. tapi akhirnya rase macam tak berbaloi jer. sebab apa? sebab kau terlalu mengejar kemewahan.

Memang, aku paham. Hidup dibawah kera-jaan sekarang memang sakit, memang pedih. Tapi nak buat camne. Nak atau tak, terpaksa hadap.

Macam bidang aku ni, kalau tak hadap, nak dapat projek payah bhai. yelah, dorang umum nak buat projek tu, projek ni. Bila ada buat projek, maknanya engineer macam aku ni ada kerja. Ada je job masuk. Tu aku tak boleh nafikanlah.

But, back to basic. Macam aku kata tadilah, kalau kau kejar duit, kera-jaan bagi projek brapa banyak pon kau tak boleh nak handle. sebab apa? pressure yang terlalu kuat. aku sendiri pun kadang-kadang nak rasa give up dengan pressure yang nak kena hadap. tapi nak buat camna, engineering ni dah sebati dengan jiwa aku.

Msg bos aku yang buat aku lagi bersemangat

Adoi! aku merepek panjang-panjang pon tak guna gak. nak buat macam mana, dah kerjaya ni yang aku pilih, so hadap je lah yerk..

hahahahahah!!!
Baru aku ingat, aku merepek2 ni sebab aku tengah tension hadap jalan yang asyik tak ngam jer. dengan longkang semua ternaik. aoi, pening mak! dah banyak kali buat asyik tak kena jer. tulah, len kali tak yah nak cantik sangat beli umah kat bukit2. tonggang terbalik nak design bagi ngam semua.. peningnyer!!!

Siang malam sama jer dalam dunia engineering ni

so, sekarang. aku nak teruskan hadap balik design ni. Jasin Bistari, please be nice to me. jangan bagi saya berpinau ya. 

regards,
Civil & Structure Engineer





No comments:

Post a Comment